Πέμπτη 15 Απριλίου 2021

Ένα δώρο για εμένα

Χωμένη σε ράφια, είτε φυσικά είτε διαδικτυακά, που ξεχειλίζουν από παιδικά βιβλία, δρω υπό πίεση χρόνου, να βρω εκείνο το βιβλίο το παιδικό που να μ' αρέσει κι εμένα αλλά κυρίως σε εσένα, να αξίζει τα λεφτά του, να έχει ένα νόημα, μια ομορφιά και λίγη αγάπη. Ξεχνώ καμία φορά ότι κάποτε διάβαζα βιβλία ενηλίκων, ξεχνώ καμία φορά ότι υπήρχε εποχή που υπήρχα χωρίς εσένα, ίσως πιο μίζερα, αλλά ίσως και με περισσότερο χρόνο να εντοπίσω εκείνο που θέλω. Μπορεί να είναι ένα καινούργιο βιβλίο για εσένα, μπορεί και μια παλιά μπλούζα για εμένα.

Καθώς, λοιπόν, όλα τα λεφτά μου γίνονται παιδικά βιβλία, ξαφνικά βλέπω ένα μικρό βιβλίο, ολόφρεσκα τυπωμένο, επανεκδιδομένο, να βρίσκεται κλεισμένο μέσα σε ζελατίνα. Για κάποιο ανεξήγητο λόγο το αγόρασα και χωρίς να το ξέρω ή να το θέλω μου έκανα ένα δώρο. 

Είναι λες και οι εκδόσεις Καλειδοσκόπιο σκέφτηκαν εμένα τη βιβλιοβιβλιένια μαμά κι είπαν, ας βάλουμε αυτήν την έκδοση μες στα παιδικά βιβλία να τη βρει εκείνη η βιβλιοθηκονόμος που αγαπάει τα βιβλιοβιβλία. Γιατί αν δεν την είχαν βάλει στα παιδικά βιβλία εγώ σίγουρα ποτέ δεν θα είχα συναντήσει αυτήν την έκδοση.

Κι είναι πολύ γλυκιά έκδοση κι έχει τις λέξεις εκείνες που με ακουμπάνε κι ας μην σ' άρεσαν εσένα ή ας μην τις κατάλαβες. Άρεσαν σε εμένα. Κι ήταν τόσες που πρόλαβα να τις διαβάσω πριν πεις το οτιδήποτε.

Αν θες να ταξιδέψεις μακριά, να πας ψηλά στα σύννεφα να δεις χώρες που δεν βρίσκονται στο χάρτη... πάρε απλώς ένα βιβλίο. Πήγαινε κι αγόρασέ το από ένα βιβλιοπωλείο.

Αργυρώ Πιπίνη, Αν θες να πας ταξίδι στο φεγγάρι, Καλειδοσκόπιο.

Δεν έχω καμία δικαιολογία γιατί δεν το είχα εντοπίσει εκείνο το μακρινό 2016 που είχε εκδοθεί πρώτη φορά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: