Δευτέρα 22 Μαρτίου 2021

Έλα να ακούσουμε ένα παραμύθι

Ο κόσμος του παιδικού βιβλίου δεν θα σταματήσει να με εκπλήσσει. Μπορώ να ξεκινάω έτσι κάθε ανάρτηση που θα γράφω από εδώ και πέρα, καθώς θα γράφω συνεχώς για το νέο μου χόμπι που είναι η ανάγνωση παιδικών βιβλίων στην κόρη μου. Ίσως η μόνη δραστηριότητα που απολαμβάνουμε τόσο και οι δύο ιδιαίτερα εν μέσω πανδημίας και σε συνεχόμενη καραντίνα με κλειστούς παιδικούς σταθμούς και απαγόρευση κυκλοφορίας (τι ζούμε).

Μέσα στα εκατομμύρια παιδικά βιβλία που κυκλοφορούν από τους εκατοντάδες ελληνικούς εκδοτικούς οίκους αναζητώ εκείνα που θα αγαπήσω τόσο εγώ όσο και η κόρη μου. Εκείνα που θα αξίζουν τα χρήματά μου. Πολύ δύσκολη δουλειά και δεν κρύβω ότι έχω ήδη αγοράσει αρκετά που δεν άξιζαν. Η αγορά μέσω ηλεκτρονικών βιβλιοπωλείων χωρίς τη δυνατότητα ξεφυλλίσματος έχει μερίδιο ευθύνης. Όμως έχω εντοπίσει και μικρά διαμαντάκια που σίγουρα θα ήταν αδύνατον να βρω σε ένα βιβλιοπωλείο.


Σε μια πρόσφατη ηλεκτρονική αγορά μου από τις εκδόσεις Διάπλαση εντόπισα στις προσφορές μια υπέροχη σειρά με μουσικά παραμύθια σε πολύ οικονομική τιμή. Επέλεξα το 4ο της σειράς το "Ερμής το άτακτο πόνυ" της Λένας Τερκεσίδου, χωρίς να γνωρίζω τι να περιμένω καθώς δεν έχει τύχει να αγοράσω ξανά παιδικό βιβλίο με cd. 

Στο συγκεκριμένο βιβλίο έχει γίνει πολύ καλή δουλειά. Υπάρχει σε αφήγηση όλη η ιστορία και μάλιστα την αφήγηση τη βρήκα εξαιρετική καθώς η χροιά της φωνής αλλάζει ανάλογα ενώ διαφορετική φωνή διαβάζει τους διαλόγους. Η αφήγηση διακόπτεται από πολλά τραγούδια καθώς είναι ένα μουσικό παραμύθι τα οποία βρήκα και αυτά πολύ καλά. Κάθε τραγούδι έχει διαφορετική μελωδία ενώ η ποικιλία των φωνών αλλά και του ρυθμού κάνει πολύ ενδιαφέρον όλο το αποτέλεσμα. Πραγματικά εντυπωσιάστηκα τόσο εγώ που είχα την ευκαιρία να ξεκουραστώ και να μην διαβάσω άλλο όσο η δύο χρονών Μαργαρίτα που το άκουσε όλο με μεγάλη προσοχή, εγώ απλά γυρνούσα τις σελίδες. Και το καλύτερο είναι ότι τόσο ήρεμη μελωδία την βοήθησε στον ύπνο, καθώς τα βιβλία συνήθως τα διαβάζουμε πριν τον ύπνο.

Ο Ερμής είναι ένα ζωηρό μικρό πόνυ που θέλει να τρέξει σε αγώνες. Συναντά μια πονηρή αλεπού που τον πείθει να την ακολουθήσει καθώς του υπόσχεται ότι στο τσίρκο που έχει θα διοργανωθούν ιππικοί αγώνες. Όμως εκεί τον κλείνει σε ένα κλουβί και τον αναγκάζει να κάνει κόλπα για το τσίρκο. Οι γονείς που τον ψάχνουν απελπισμένα καταφέρνουν να τον βρουν και να τον ελευθερώσουν, ο Ερμής έχει πάρει ένα μεγάλο μάθημα. Πέρα από την απίστευτη μελωδία του, έχει και ένα πάντα επίκαιρο μήνυμα το ότι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να ακολουθούμε αγνώστους ό,τι κι αν μας υποσχεθούν. Το μήνυμα βέβαια είναι πολύ μικρή να το καταλάβει αλλά δεν χάνουμε κάτι να το αναφέρουμε από τώρα

Πραγματικά έχει γίνει πολύ εντυπωσιακή δουλειά που δεν μπορώ να πιστέψω ότι αγόρασα τόσο οικονομικά. Τόσοι μουσικοί, τραγουδιστές, συνθέτης, εικονογράφος, συγγραφέας, τόσοι άνθρωποι συνεργάστηκαν για να ακούσουμε εμείς ένα όμορφο αποτέλεσμα. Είμαι σίγουρη ότι και τα υπόλοιπα της σειρά θα είναι εξίσου καλά.  

Δεν υπάρχουν σχόλια: