Πέμπτη 6 Απριλίου 2023

Γαλάζιος Καβαλάρης

Πανευτυχής που έχω στα χέρια μου ένα μικρό διαμαντάκι, σπεύδω να το μοιραστώ μαζί σας, όσους αγαπούν το βιβλίο αλλά περισσότερο το παιδικό βιβλίο που τα τελευταία χρόνια μου έχει κλέψει μυαλό και καρδιά, όπως βέβαια και η μονάκριβη μου. Πανευτυχής που το ανακάλυψα στα ευπώλητα του μεγαλύτερου, αξιόπιστου, ενημερωμένου βιβλιοπωλείου εν Ελλάδι, της Πολιτείας, αποδεικνύοντας ότι οι πελάτες του είναι η αφρόκρεμα των αναγνωστών της χώρας μας.

Ένα παιδικό βιβλίο χωρίς καθόλου λόγια, ένα ξεχωριστό quiet book, μόνο με εικόνες, αλλά τι υπέροχες εικόνες. Από τον τίτλο του και μόνο υποψιαζόμαστε τι θα αντικρύσουμε. "Γαλάζιος καβαλάρης" είναι ο τίτλος του βιβλίου που μας παραπέμπει στο κίνημα του Καντίνσκι με συνοδοιπόρους του τους Μαρκ, Αουγκούστ Μάκε και Ρομπέρ Ντελωναί. Ένα καλλιτεχνικό κίνημα που γεννήθηκε λίγο πριν τον ΑΠΠ το 1911 και διήρκησε μόνο τρία χρόνια καθώς ήρθε ο πόλεμος, με σκοπό να ωθήσει την τέχνη μακριά από τον ρεαλισμό και την αληθοφάνεια που είχε υπερχρησιμοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια. Το όνομα του κινήματος συνδέεται με τον ομώνυμο πίνακα του Καντίνσκι που δημιουργήθηκε το 1903 αλλά και με την ιδιαίτερη αγάπη του Μαρκ για το γαλάζιο χρώμα. 

Ένα βιβλίο, λοιπόν, με αυτόν τον τίτλο υπόσχεται πολλά και σίγουρα τώρα ξέρω ότι τα εκπληρώνει. Ο γεννημένος στη Βραζιλία εικονογράφος Geraldo Valerio εμπνεύστηκε από το ομώνυμο κίνημα και δημιούργησε τις εικόνες του βιβλίου γεμάτες χρώματα και σχήματα. Κάθε σαλόνι και ένα έργο τέχνης μέσα στα χέρια μας. Η 4χρονη κόρη μου έβγαζε επιφωνήματα θαυμασμού κάθε που γύριζα τις σελίδες και αυτό είναι μια μεγάλη νίκη του εικονογράφου.

Μα και δικά μου επιφωνήματα θαυμασμού γιατί εκτός από τα υπέροχα χρώματα του, προσέγγισε μέσω αυτών τη δική μου βιβλιοφιλική αγάπη. Φυσικά το βιβλίο αναφέρεται στη δύναμη του βιβλίου, στους δρόμους που ανοίγει στη φαντασία και στο μυαλό... Πόσο τον ευχαριστώ που μου έδωσε για άλλη μια φορά την ευκαιρία να της μιλήσω για τη δύναμη των βιβλίων και ειδικά μέσω αυτών των υπέροχων εικόνων. 

Είναι πραγματικά ό,τι καλύτερο έχω αγοράσει σε αυτήν την τιμή. Πανευτυχής για τη γνωριμία και για τη νέα προσθήκη στο σπίτι μου, προκαλώ όλους σας να το αναζητήσετε. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε δράσεις φιλαναγνωσίας αλλά και για να προκαλέσει καλλιτεχνική συζήτηση καθώς η όλη αισθητική του βασίζεται σε όσα πρέσβευε το σπουδαίο αν και σύντομο καλλιτεχνικό κίνημα που οδήγησε την τέχνη σε νέα μονοπάτια. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: