Παρασκευή 30 Απριλίου 2021

Ο Kobi Yamada μας κάνει πλουσιότερους

Ενώ έχω συναντήσει στην αναγνωστική μου πορεία πολλούς αποτυχημένους συγγραφείς που προσπαθούν να γράψουν λογοτεχνικά βιβλία, δεν έχω συναντήσει (ακόμη) αποτυχημένους συγγραφείς που προσπαθούν να γράψουν παιδικά βιβλία. Είναι λες και όλη την φαντασία και την σοφία μας εμείς οι ενήλικες περιμένουμε να τη βγάλουμε σε ένα παραμύθι μερικών λέξεων. Και μερικές φορές τα παραμύθια είναι τόσο απλά και μικρά μα τόσο μεγάλα και σπουδαία παράλληλα. Μπορεί να φταίνε και οι εκδοτικοί οίκοι και οι άνθρωποι τους, μπορεί να φιλτράρουν πολύ καλά τι εκδίδουν για παιδιά γιατί γνωρίζουν καλά πόσο απαιτητικό κοινό είναι.


Όλη αυτή η εισαγωγή για έναν σπουδαίο συγγραφέα παιδικών βιβλίων που ζει κάπου στον βορειοδυτικό Ειρηνικό και έχει πολύ έμπνευση για διδακτικές ιστορίες, τον Kobi Yamada.  Έχω διαβάσει δύο βιβλία του αλλά άνετα θα διάβαζα ό,τι έχει γράψει ή πρόκειται να γράψει αυτός ο γλυκός και ευφυής άνθρωπος. Και φυσικά όλα τα υπέροχα παιδικά βιβλία συνοδεύονται πάντα από εξίσου υπέροχη εικονογράφηση.


Το "Τι μπορείς να κάνεις με μια ιδέα" εκδόθηκε στα ελληνικά το μακρινό 2015 αλλά εγώ τώρα το έπιασα στα χέρια μου. Αν και είναι πολύ δύσκολο να το κατανοήσει η δύο χρόνων Μαργαρίτα το διαβάζουμε από τώρα και βλέπουμε την υπέροχη εικονογράφηση. Η "ιδέα" απεικονίζεται σαν ένα αβγό που ακολουθεί τον μικρό μας ήρωα όπου κι αν αυτός πηγαίνει. Είναι μια ιδέα από την οποία δεν μπορεί να απαλλαγεί, στην αρχή ντρέπεται γι' αυτήν και δεν θέλει να τη δείξει σε κανέναν, όμως αυτή μεγαλώνει κι όσο κι αν του γίνεται βάρος αρχίζει να τη συνηθίζει και να την αγαπάει, εξάλλου μια ιδέα μπορεί να αλλάξει και τον κόσμο.


Φέτος εκδόθηκε στα ελληνικά το "Προσπάθησε". Το συγκεκριμένο έχει μια πολύ επιβλητική ασπρόμαυρη εικονογράφηση σαν σκίτσο με μολύβι και η εικονογράφηση και μόνο μας προμηνύει ότι είναι για παιδιά μεγαλύτερα του δικού μου, ίσως και άνω των 5. Ο ήρωας παρακολουθεί έναν γλύπτη να δημιουργεί και εντυπωσιάζεται από το ταλέντο του. Είναι σίγουρος ότι εκείνος δεν μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο. Όμως ο γλύπτης του υπενθυμίζει αυτό που όλοι θα πρέπει υπενθυμίζουμε στα παιδιά μας κάθε μέρα, ότι χωρίς προσπάθεια τίποτα δεν γίνεται. Έτσι εκείνος ξεκινά την προσπάθεια, η οποία σταδιακά καταφέρνει να γίνει τέχνη. Είμαι σίγουρη ότι σε λίγα χρόνια αυτό το βιβλίο θα το διαβάζουμε με τη Μαργαρίτα ξανά και ξανά γιατί εκφράζει πολύ τα πιστεύω μου που δεν έχουν να κάνουν με ταλέντα και παιδιά θαύματα αλλά μόνο με ανθρώπους που θέλουν να πετυχαίνουν και κοπιάζουν γι' αυτό ώσπου να φτάσει η ώρα να δουν τους κόπους τους να ανταμείβονται.

Τα βιβλία του Kobi Yamada κυκλοφορούν στα ελληνικά από τις εκδόσεις Λιβάνη. 

Για περισσότερα βιβλία αλλά και διαγωνισμούς βρείτε με στο Instagram γιατί εκεί περνάω πια τον περισσότερο διαδικτυακό χρόνο μου!

Υ.Γ. Οι κάρτες που αχνοφαίνονται στις φωτογραφίες είναι ζωγραφιές της Μάρθα Κολοκοτρώνη, οι οποίες εικονογραφούν όλα τα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου. Υπέροχη δουλειά που μπορείτε να βρείτε κάνοντας μια επίσκεψη στο προφίλ της εικονογράφου παιδικών βιβλίων στο facebook εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: