Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2021

Το φαινόμενο metabook


Από την πρώτη μου ανάρτηση έως σήμερα πέρασαν κάτι περισσότερο από 12 χρόνια. Ήμουν 23 έγινα 35. Τι κι αν πέρασαν τα χρόνια, τι κι αν οι υποχρεώσεις αυξήθηκαν κι ο χρόνος ο ελεύθερος έγινε λίγος, το βιβλίο εξακολουθεί να είναι κομμάτι της ζωής μου. 

Εκείνη η πρώτη ανάρτηση που είχα σκεφτεί και γράψει ήταν για εκείνα τα μέρη που αγόρασα τα πρώτα μου βιβλία, ίσως όταν ήμουν 12 χρονών. Βλέπετε είχα την τύχη να μεγαλώσω στα πέριξ της Ιπποκράτους της Νεάπολης της μεγάλης Αθήνας που ήταν και είναι κάποια από τα αγαπημένα παλαιοβιβλιοπωλεία. Βιβλιοφάγος από τα μικράτα μου, αιωνίως άφραγκη, για κουλτούρα βιβλιοθηκών ούτε λόγος (γι' αυτές έμαθα στο πανεπιστήμιο), τα παλαιοβιβλιοπωλεία, λοιπόν, ήταν η μόνη διέξοδος.

Είναι και που το βιβλίο όσο παλαιώνει ωριμάζει και ομορφαίνει, μας επιτρέπει να το αλλάζουμε χέρια αρκεί βέβαια να του φερόμαστε με καλοσύνη και σεβασμό.

Τα χρόνια πέρασαν, η Αθήνα πάντα μου λείπει, η επαρχία μυρίζει όμορφα αλλά δεν έχει πολλά, δεν έχει παλαιοβιβλιοπωλεία. Για χρόνια μου αρκούσαν οι προσφορές των ηλεκτρονικών βιβλιοπωλείων. Μέχρι που κάποιος, που δεν είμαι εγώ, σκέφτηκε να φτιάξει ένα ηλεκτρονικό παλαιοβιβλιοπωλείο. Εντάξει, πληροφορικός είναι, ένα site έφτιαξε. Δεν είναι όμως αυτό, είναι που κατά ένα μαγικό τρόπο όλοι οι αγοραστές και πωλητές βιβλίου το έμαθαν μονομιάς και ξαφνικά ένα απλό site μετατράπηκε σε μια πολύ μεγάλη βιβλιοαγορά δεύτερο χέρι. Εντάξει, στο εξωτερικό αυτό δεν είναι κάτι σπάνιο, αλλά για τα ελληνικά δεδομένα που στην επαρχία δεν βρίσκεις second hand ούτε βιβλίο (πόσο μάλλον ρούχα ή πράγματα) αυτό είναι κάτι πολύ σπουδαίο.

Το metabook.gr κατά έναν μαγικό τρόπο έχει και βιβλία που κυκλοφόρησαν εχτές σε πολύ καλή τιμή. Έχει πολλούς ανθρώπους που την είδαν μικροί βιβλιοπώλες κι έχουν σίγουρα περισσότερα από ένα βιβλία που θες και είναι έτοιμοι να στείλουν την παραγγελία σου αύριο με τα ΕΛΤΑ που ακόμη και σε καιρούς που δεν λειτουργεί τίποτα, λειτουργούν άψογα και ταχύτατα σε σύγκριση με τις εταιρείες courier που σχεδόν έχουν κρασάρει. 

Μα είναι, επίσης, μια υπέροχη ευκαιρία να ξεφορτωθούμε εκείνα τα βιβλία που μας πιάνουν χώρο που δεν υπάρχει περίπτωση να ξαναδιαβάσουμε, καθώς ούτε την πρώτη ανάγνωση δεν ευχαριστηθήκαμε, και να βγάλουμε και χρήματα τα οποία θα ξοδέψουμε αγοράζοντας αλλά. Μέχρι στιγμής έχω κάνει τουλάχιστον 20 αγοραπωλησίες και η εμπειρία είναι κάτι παραπάνω από θετική. Βρε παιδιά εκεί στο metabook τι δημιουργήσατε;

Υ.Γ. Τώρα τελευταία διαβάζω κυρίως παιδικά βιβλία, και συνήθως ξανά και ξανά τα ίδια, καθώς έχω βάλει στόχο να μεγαλώσω ένα βιβλιοσκουληκάκι. Κυκλοφορώ περισσότερο στο ίνσταγκραμ, βρείτε με εκεί www.instagram.com/voltitses.

Δεν υπάρχουν σχόλια: