Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2020

Ένας κόσμος μαγικός


Το παιδικό βιβλίο! Ω τι κόσμος μαγικός το βιβλίο, ποτέ δεν θα σταματήσει να με μαγεύει σε όποια μορφή κι αν αυτό υπάρχει. Κι είμαστε ακόμη στην αρχή. Νομίζω θα αφιερώσω όλη την υπόλοιπη ζωή μου να της διαβάζω παραμύθια. Όσο αναζητώ τόσο βρίσκω και μαθαίνω. Τι να πρωτοπω και τι να πρωτοαγοράσω. Μαθαίνω συγγραφείς που είναι απαραίτητοι να βρίσκονται σε κάθε παιδική βιβλιοθήκη κι είναι πολλοί. Βλέπω μαγικά εξώφυλλα. Ανυπομονώ να της δείξω όλο τον χάρτινο κόσμο που υπάρχει γύρω μας. 

Ξεκινώ από τον Hector Dexet από τον οποίο κυκλοφορούν τρία βιβλία από τις εκδόσεις Πατάκη τα Εμείς!, Ζούμε εδώ και Κούκου. Φήμες λένε πως έχουν υπέροχη εικονογράφηση που την λατρεύουν τα μωρά από τον πρώτο χρόνο ζωής τους και μπορούν να ασχολούνται  μαζί τους μέχρι τα τρία τους.

Ο Eric Carle αυτός ο συγγραφέας που οι εικόνες του κάτι μακρινό θυμίζουν και σε εμένα. Νομίζω ότι όλοι ξέρετε την κάμπια του την πολύ πεινασμένη αλλά δεν ξέρετε ότι έχει εκδώσει πολλά ακόμη βιβλία όλα ένα και ένα. Τα δέκα κίτρινα παπάκια μου είπαν πολλοί ότι είναι από τα αγαπημένα των παιδιών τους. Αδύνατον να τα αναφέρω όλα ένα ένα. Αλλά ψάξτε, όλα είναι εξίσου ιδιαίτερα, με νόημα και ιδιαίτερη εικονογράφηση. Νομίζω είναι για μεγαλύτερης ηλικίας μωρά, τριών και πάνω.

Μετά θα πρέπει να αναφέρω ένα πολύχρωμο ελεφαντάκι που έχει πολλές ιστορίες. Ο αγαπημένος Έλμερ. Ο  David Mckee εμπνεύστηκε τις ιστορίες του που κάτι μου λέει ότι θα τις διαβάσω όλες. Οι εκδόσεις Πατάκης και εκδόσεις Παπαδόπουλος φροντίζουν να μας προμηθεύουν τα χρώματα του Έλμερ σε διάφορες τιμές και σχήματα.

Είναι και ο πιο νέος Oliver Jeffers που μας τον σύστησαν οι εκδόσεις Ίκαρος. 

Φυσικά είναι και αυτός ο πολυτάλαντος Davies Benji που επίσης μας έφεραν οι εκδόσεις Ίκαρος με τον πολύ αγαπημένο όλων των μωρών Αρκουδάκο (και δικό μου αγαπήμένο δώρο για τα μωρά των φίλων μου). Τώρα συνεχίζει με βιβλία όπως ο Νόι και η φάλαινα, το οποίο έχει εξαιρετικήτη εικονογράφηση αλλά και όμορφη ιστορία.

Για να επανέλθω στα πιο μωρουδίστικα είναι αυτός ο σκυλάκος που επίσης κάτι μακρινό της παιδικής ηλικίας μου θυμίζει. Είναι ο Σποτ. Μεγάλη σειρά του Eric Hill που δεν βλέπω να πολύ κυκλοφορεί τώρα τελευταία αλλά αλήθεια ποιος μπορεί να ξεχάσει αυτόν τον χαριτωμένο μπεζ σκυλάκο ζωγραφισμένο με απλές γραμμές;

Και μετά έχουμε όλα τα δίδυμα που κυκλοφορούν σε σειρές Πέπε και ΜίλιΚική και Μπόμπος, Τικ και Τέλα αλλά και ο μόνος Τοποτίπ και πόσοι ακόμη ήρωες που δεν μου έρχονται στη σκέψη τώρα.

Θετική εντύπωση μου έκανε και η Μικροχώρα που ωστόσο θα ήθελα να δω και το εσωτερικό για να έχω περισσότερη άποψη. 

Και για το τέλος ένας εκδοτικός οίκος που βρίσκεται στην πόλη που βρίσκομαι κι εγώ. Οι εκδόσεις Κόκκινο που εδρεύουν στην Καλαμάτα, έχω μια συμπάθεια στους εκδοτικούς οίκους που επέλεξαν την αποκέντρωση. Αυτός ο εκδοτικός οίκος μας γνώρισε τον Chris Haughton με το υπέροχα γλυκό Χάθηκα που έχει και χοντρές σελίδες κατάλληλες για τα μικρά χεράκια που θέλουν να εξερευνούν. Και συνεχίζουν οι εκδόσεις με τον ίδιο γλυκό τρόπο και μας φέρνουν ένα βιβλίο που φτάνει το Θα σ' αγαπώ ό,τι κι αν γίνει με τον τίτλο Αγάπη μου! Πραγματικά ο εκδοτικός οίκος έχει εντυπωσιακό κατάλογο. 

Θέλετε κι άλλα; Κι όμως υπάρχουν και θα έρθουν σε ξεχωριστές αναρτήσεις με ολοδικές τους βιβλιοεικόνες.

Ο μαγικός κόσμος του βιβλίου δεν θα παύει ποτέ να με ταξιδεύει και να μου δίνει πηγή έμπνευσης.

Για όλα τα παραπάνω οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε μια υπέροχη ομάδα στο facebook που ασχολείται εξολοκλήρου με το παιδικό βιβλίο και θα τη βρείτε εδώ.

Υ.Γ. Στην εικόνα βλέπετε μια άποψη του παιδικού τμήματος της εθνικής βιβλιοθήκης στο Βιετνάμ, περισσότερες εικόνες και πληροφορίες θα βρείτε εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: