Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024

Μικρά αριστουργήματα

Ένα βιβλίο με εξαιρετική αφηρημένη εικονογράφηση και με ένα πολύ συγκεκριμένο θέμα προς συζήτηση. Πραγματικά πραγματεύεται κάτι ενδιαφέρον και νιώθω ευτυχής που αυτό το βιβλίο με αυτό το θέμα έπεσε στην αντίληψή μου γιατί πιστεύω ότι πουθενά αλλού δεν αναφέρεται τόσο επιτυχημένα αυτό το τόσο σοβαρό ζήτημα, και δεν μιλώ μόνο για παιδικά βιβλία. 

Ποτέ δεν ήμουν φανατισμένη με ομάδες, κόμματα ή κάτι άλλο που να συνδέεται με χρώματα, χρήματα και απόψεις. Όμως, οι φανατισμένοι είναι παντού γύρω μου, τους συναντώ στην πλατεία, στην εργασία, στους φίλους, στην οικογένεια μου, παντού. Σίγουρα παντού θα τους συναντά και η μικρή μου στη ζωή της  και μακάρι να μην εγκλωβιστεί σε μια τέτοια σκέψη. 

Και είναι αυτό ακριβώς που λέει το βιβλίο με τόσες απλές λέξεις και μικρές προτάσεις. Η μαμά αγαπά το μπλε, ακούει συζητήσεις με ανθρώπους που αγαπούν το μπλε, βγαίνει στο δρόμο εξαιτίας του μπλε. Ο μπαμπάς αγαπά το κόκκινο, ακούει συζητήσεις με ανθρώπους που αγαπούν το κόκκινο, βγαίνει στο δρόμο εξαιτίας του κόκκινου. Αυτοί οι δύο άνθρωποι που συνυπάρχουν αρμονικά έχοντας αποδεχτεί ότι υποστηρίζουν διαφορετικά χρώματα κάποια στιγμή ζητούν από τον αφηγητή της ιστορίας, αναμφίβολα ένα μικρό παιδί, να επιλέξει και αυτός ένα χρώμα. Και μένει αναποφάσιστος καθώς και τα δύο χρώματα έχουν κάτι αγαπημένο, λίγο μαμά και λίγο μπαμπά. Μέχρι που αποφασίζει ότι αγαπά το μωβ γιατί άμα ανακατέψεις τα δυο αυτά χρώματα θα πάρεις αυτό.

Αυτό το βιβλίο το χρησιμοποιώ ποια στη ροή του λόγου μου όταν θέλω να αναφερθώ σε αυτό το ζήτημα και θέλω να εξηγήσω. Όπως τις προάλλες που στην πλατεία είχαν συγκεντρωθεί άνθρωποι κάποιας ομάδας και όταν με ρώτησε η μικρή μου τι κάνουν της είπα ότι είναι άνθρωποι που τους αρέσει το κόκκινο και μου απάντησε ότι σε εκείνη αρέσει το κόκκινο και θέλει να πάει μαζί τους. Όμως δεν ήταν και πολύ σίγουρη ότι της αρέσει μόνο το κόκκινο χρώμα.

Το βιβλίο εκτός, λοιπόν, από αυτό το υπέροχο θέμα που διαχρονικά έχει στοιχίσει ακόμη και ζωές μυριάδων ανθρώπων και φυσικά την αντίστοιχη εξαιρετική εικονογράφηση έχει και κάτι ακόμη ωραίο, είναι δίγλωσσο. Το να της διαβάζω αγγλικά, νιώθω ότι της προσφέρω ήχους που κάποτε θα γίνουν γνώριμοι. 

Μπλε και κόκκινο, από τις εκδόσεις Νεφέλη, εκδόθηκε το 2020 και είναι ένα από τα εξαιρετικά βιβλία που κάθε παιδική βιβλιοθήκη θα έπρεπε να περιλαμβάνει.    

Δεν υπάρχουν σχόλια: